TUNNE PILATES

Klassinen pilates
tuo voimaa ja hallintaa

PILATEKSEN HYÖDYT

Pilates on "Method of physical education"

Miksi pilates?

Pilates on liikunnan menetelmä, jonka tavoitteena on lisätä voimaa, terveyttä ja onnellisuutta.

“health, strength and happiness through proper corrective exercises” Joe Pilateksen kehittämä menetelmä on alun perin ollut nimeltään contrology, jonka tavoitteena on oikeanlaisen harjoittelun avulla edetä kohti tasapainoista terveyttä, jotta voisi nauttia mahdollisimman täyttä elämää.

“brief but comprehensive system of physical culture” Contrology ts. pilates on kompakti ja kattava liikuntasysteemi, jossa laitteet, liikkeet ja oppiminen tukevat toisiaan ja muodostavat kehoa vahvistavan kokonaisuuden.

Pilates kehittää kestävyyskuntoa, lihaskuntoa, liikehallintaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Sen avulla voi opettaa kehoa liikkumaan laadukkaammin, kohentaa ryhtiä ja ylläpitää toimintakykyä. Ja kun harjoitteluun keskittyessä ei tule ajateltua muuta kuin omaa liikkumista, myös mieli kevenee.

“Forget everything you know about the exercise. Pilates is different.”

Pilatesharjoitus vie kehoa liikkumaan mukavuusalueen ulkopuolelle, jotta se vahvistuisi kannattelemaan ja liikuttamaan itseään terveemmin.

Pilates haastaa oppimaan pois tutusta tavasta liikkua. Ihminen on niin mukavuudenhaluinen, että pyrkii luontaisesti kohti helpompaa vaihtoehtoa. Jos haluaa kehittyä, täytyisi mennä mukavuusalueen ja epämukavuusalueen rajalle, jossa hallitsee tehtävän 50-prosenttisesti ja on 50-prosenttisesti uuden äärellä.

Pilateksessa vaikeusastetta lisää se, että liikkeiden määrä tai harjoitusvastus on maltillinen. Lisäksi edistymistä ei mitata senteissä, toistoissa, kiloissa tai sekunneissa. Tarvitsemmeko me määriä ja numeroita, jotta tuntisimme olevamme voittajien puolella? Vai onko niin, että isot tavoitteet, kuten kehon hyvinvoinnin saavuttaminen, eivät vaadi suurta tekemistä vaan säännöllistä tekemistä?


Pääset parhaiten nauttimaan pilateksen hyödyistä, kun harjoittelet säännöllisesti. Säännöllisyydellä vahvistat tahdonvoimaasi ja liikunta tulee tavaksi, minkä ansiosta on vaivattomampaa saada itsensä liikkeelle.


Suosittelemme myös

Pitkäjänteisyyttä. Harjoittelemalla pitkäjänteisesti ilman viikkojen taukoja harjoitusten välissä saat hyvän kunnon säilymään pidempään.

Positiivisuutta. Myönteiset tunteet antavat voimaa harjoitteluun, jolla saat kohennettua kuntoa ja josta saat onnistumisen kokemuksia. Edistät onnellisuutta.

Luottamusta liikkeeseen, koska kaikki tarvittava on rakennettu pilatessysteemiin sisään. Pilatesharjoituksessa on hengitystä lihasjännityksen lievittämiseksi, liikkuvuusharjoituksia liikkeen vapauttamiseksi, kehon vahvistamista ja hallintaa sekä tasapainoharjoituksia.

Kärsivällisyyttä, koska hyvät asiat ottavat aikaa. “If it doesn’t challenge you, it doesn’t change you.” - Jay Grimes

home2 contct icon1

Ota yhteyttä

soittamalla tai viestillä
+358 50 4719 989

home2 contct icon2

Tule käymään

Oma Pilates, Pekankatu 3, 96200 Rovaniemi

home2 contct icon3

Laita postia